Jd_logo_original

2013. gada 25. aprīli jaunieši kopā ar ekspertiem apsprieda jautājumus, saistītus ar informācijas pasniegšanas tehnoloģiju jauniešiem, perspektīvām un jauniešu kultūras veidošanas nepieciešamību izglītības iestāžu robežās, kā arī ar „neaktīvo” jauniešu dzīves pozīcijas īpatnībām. Par ekspertiem forumā uzstājās skolu un augstskolu pārstāvji un direktori, Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes (VPIP) pārstāvji, jauniešu organizāciju vadītāji un aktīvisti, kā arī pilsētas masu mediju pārstāvji un speciālisti reklāmas un masu mediju jomā.

 

Darba grupās tika apskatītas un izanalizētas sekojošas tēmas:

  1. Aktīvā un neaktīvā jaunatne - alternatīvas ikdienas dzīvē.
  2. Izglītības aktīvā sfēra – aktīvās sabiedriskās pozīcijas iespējas formālās izglītības iestādēs.
  3. „Sava dzīve” – notiekošais ārpus skolas, arodskolas, augstskolas, darba?
  4. Informatīvās darbības īpatnības jauniešu vidū – kā iesaistīt „neaktīvu jaunatni”?

Diskusiju gaitā dalībnieki atzina, ka jauniešu organizāciju aktivitāte pilsētā ir augsta, taču ciešas sadarbības piemēru starp jauniešu organizācijām ir relatīvi maz. Tāpat Daugavpils pašvaldībā ir izveidoti labi apstākļi jauniešu aktivitāšu attīstībai un nodrošināšanai, bet dažādās jauniešu grupās informētības līmenis ir ļoti atšķirīgs – aktīvi jaunieši paši meklē informāciju par iespējām, bet salīdzinoši lielu jauniešu klāstu grūti iesaistīt aktivitātēs tieši zemas informētības dēļ.

Kopējas apspriešanas gaitā bija izdalītas problēmas, kas veido šķēršļus jauniešu iesaistīšanai aktīvajā dzīvē Daugavpilī:

· Trūkst zināšanu un prasmes korporatīvās kultūras veidošanas jomā kā izglītības iestādēs, tā arī NVO – rezultātā biedriem, studentiem, skolēniem trūkst saliedētības, tāpat organizācija nespēj attīstīties ārpus vadības iniciatīvām.

· Izglītības iestāžu resursu nepietiekošā pieejamība skolniekiem un studentiem – jaunieši ne vienmēr prot vienoties ar iestāžu vadību par kopējo darbu un jaudu izmantošanu.

· Nepietiekoši precīza un nepārdomāta pasākumu un aktivitāšu plānošana (auditorija, vieta, reklāma), kas ierobežo auditoriju, nepiesaistot jaunus dalībniekus un skatītājus

· Vāja ticība jauniem pasākumiem – bieži tas ir zemas jauniešu informētības problēma

· Jauniešiem nav laika un vēlmes lasīt teksta informāciju – mūsdienās tās it pārāk daudz

· Trūkst tieša kontakta starp NVO un izglītības iestādēm

 

Secinājumi un priekšlikumi

Informācijas un reklāmas jomā:

· Ir nepieciešams popularizēt vadošās personas jauniešu vidū

o Tas dos jauniešiem iespēju ieraudzīt sekmīgas un aktīvas darbības un dzīves piemērus dzimtā pilsētā

o Vadošās personas sniedz uzticību kā veciem, tā arī jauniem pasākumiem, iesaistot tajos jauniešus.

o Ir iespējama aktīvāko jauniešu apbalvošana pilsētas mēroga pasākumu ietvaros, kas dos iespēju veidot jaunus līderus

· Ir nepieciešams vizuālais informācijas priekšstats par notikumiem

o Liels ikdienas tekstu informācijas apjoms ir pārāk neievērojams un nemanāms

· NVO pārstāvjiem cieši jāstrādā ar izglītības iestādēm

o Aicināt NVO pārstāvjus uz sapulcēm ar pilsētas skolu direktoru vietniekiem audzināšanas darbā.

o Izvietot informāciju JD stendos skolās un citās izglītības iestādēs

o Tiešai komunikācijai ar skolniekiem NVO pārstāvji varētu piedalīties skolēnu parlamentu darbā

o Kontaktu nodrošināšanai un koordinācijai ir nepieciešams VPIP atbalsts.

· Ir nepieciešams izmantot Interneta sociālo tīklu iespējas, veidojot starporganizāciju un pasākumu grupas un lapas

o Mērķis – iesaistīt jauniešus neformālā veidā, atšķirībā no informācijas oficiālās mājas lapās utt.

Apmācības jomā

· Ir nepieciešams apmācīt NVO vadītājus un aktīvistus organizācijas un pasākumu menedžmenta pamatiem

o Uzdevums – padarīt efektīvāku gan NVO reklāmas darbību, gan arī veicināt organizāciju kultūru

· Ir nepieciešams nostiprināt korporatīvu kultūru jauniešu organizācijās, kā arī studentu un skolnieku vidū.

o Attīstīta korporatīvā kultūra ļauj veiksmīgāk popularizēt savu organizāciju, samazinot reklāmas izdevumus, ņemot vērā to, ka katrs organizācijas biedrs, skolnieks vai students spēlē reklāmas nesēja lomu

Citās jomās

· Ideja par „Jaunatnes parka” veidošanu

o Lietderīga un aktīva laika pavadīšanas vieta, kur jauniešu kolektīvi un grupas varētu organizēt uzstāšanās, koncertus, prezentācijas jebkurā virzienā - sportā, radošās aktivitātēs utt. Pamatjautājums ir saistīts ar iespējamā „parka” infrastruktūru un kārtības nodrošināšanu.

· Ir nepieciešams attīstīt un popularizēt tradicionālo pasākumu „legendas”

o Tradicionālie pasākumi ir teicama jauniešu aktivitāšu reklāma, kur tiek iesaistīti kā vietējie jaunieši, tā arī tūristi un viesi.