Ziņas:
-
24.05.2024
IR PUBLICĒTI SARAKSTI AR DARBA DEVĒJIEM 15 – 19 GADUS VECIEM JAUNIEŠIEM -
22.03.2024
IR PUBLICĒTI JAUNIEŠU VASARAS NODARBINĀTĪBAS PROGRAMMAS REZULTĀTI 13-14 GADUS VECIEM JAUNIEŠIEM -
12.03.2024
16.martā sāksies reģistrācija vasaras nometnēm bērniem un jauniešiem no daudzbērnu ģimenēm -
01.03.2024
IR PUBLICĒTI PAMATSARAKSTI SKOLĒNU VASARAS NODARBINĀTĪBAS PROGRAMMĀ 15-19 GADUS VECIEM JAUNIEŠIEM
Jaunumi:
-
17.03.2022
"Starpklubu orientēšanās sacensības" (galerija) -
09.03.2022
Brīvā laika klubs "Križi" (galerija) -
09.10.2021
9.oktobrī norisinājās FOTO ORIENTĒŠANĀS sacensības -
28.10.2019
IIC DINO nākošais aktivitāšu cikls
Afiša:
-
02.02.2024
15:00
TURPINĀS SALIEDĒŠANĀS PASĀKUMU CIKLS SKOLĒNU PAŠPĀRVALDĒM -
26.03.2023
D-POETRY DZEJAS SLAMS -
24.01.2023
16:00
Pielaiko deputāta krēslu -
12.12.2022
17:30
12.decembrī notiks jauniešu foto izstāde “Jauniešu acīm...”
Bērnu un jauniešu atbalstam pašvaldības ievieš sadarbības modeli sociālās atstumtības mazināšanai
Ar mērķi izveidot bērnu un jauniešu atbalsta sistēmu sociālās atstumtības mazināšanai pašvaldībās ir izstrādāts starpinstitucionālais sadarbības modelis, kas apvieno dažādu nozaru speciālistus. Katras pašvaldības līmenī ir speciālistu darba grupa, kur ir iesaistītas tādas institūcijas kā sociālais dienests, izglītības pārvalde vai nodaļa, valsts vai pašvaldības policija, bāriņtiesa, valsts probācijas dienests un citas institūcijas.
„Lai izvairītos no tā, ka vecāki kopā ar savu bērnu dotos no viens institūcijas uz citu, cenšoties saprast to sasaisti un atbildības, esam izveidojuši starpinstitucionālo sadarbības modeli, kas atvieglo gan skolas, gan vecāku iesaisti bērna problēmsituācijas risināšanas procesā. Arī kopienas līdzatbildība par bērniem un jauniešiem, kas tajā dzīvo, ir vēl pamatojums sadarbības modeļa izstrādes nepieciešamībai. Sadarbojoties iesaistītajām pusēm, iepriekš vienojoties par kopīgu mehānismu, kā efektīvi risināt problēmsituācijas, ir iespējams veicināt sociālās atstumtības mazināšanos un ir iespējams uzlabot problēmgadījumu izskatīšanu, tādējādi uzlabojot kopienas sadzīvi,” norāda Latvijas Universitātes projekta eksperte Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Izglītības pārvaldes Izglītības atbalsta nodaļas vadītāja Inese Štekele.
Darba grupas redzeslokā ir sociālās atstumtības riskam pakļautie bērni un jaunieši ar uzvedības problēmām un traucējumiem, kas ir izglītības iestādes pamešanas riska grupā, kas pametuši mācības un izglītību neturpina. Speciālistiem darbojoties komandā, precīzāk iespējams diagnosticēt problēmas cēloņus un plānot koordinētu turpmāko rīcību. Lai sadarbības modelis veiksmīgi darbotos ikdienā, pašvaldības līmenī ir būtisks politiskais atbalsts domē, savas pašvaldības resursu apzināšana, ieinteresētība no profesionāļu puses un konfidencialitātes ievērošana.
„Lai veicinātu sadarbību pašvaldībās, esam izstrādājuši modeli un ieteikumus pašvaldību speciālistiem, kā efektīvāk organizēt sadarbību. Izzinot situāciju piecpadsmit pašvaldībās, novērojām, ka aptuveni vienā trešdaļā pašvaldību jau līdz šim eksistēja savi sadarbības principi problēmjautājumu risināšanai, iesaistot dažādus speciālistus, ko šis modelis palīdzēja pilnveidot. Atsevišķās pašvaldībās aktīvāk darbojas probācijas dienests, citviet ir izteikta loma draudzei, kas piedalās vietējās kopienas dzīvē, savukārt, piemēram, Rīgā sadarbības modelis un iesaistītās puses ir vienojušās par sadarbību, parakstot kopīgu līgumu,” stāsta I. Štekele.
Uz speciālistu darba grupu jeb sadarbības vienību problēmgadījumu izskatīšanai var virzīt gan izglītības iestāde, gan sociālais dienests, gan policija, gan ģimenes ārsts, gan bērnu sociālās aprūpes centrs, gan krīzes centrs. Kopēja pieeja problēmas risināšanai atvieglo saziņas mehānismu starp vecākiem, izglītības iestādi un iesaistītajām institūcijām.
Par pamatu ņemot izstrādāto modeli, pašreiz jau vienpadsmit pašvaldībās Latvijā ir izveidotas starpinstitūciju speciālistu darba grupas, četrās pašvaldībās pilnveidoti jau esošie sadarbības modeļi. Rudenī pakāpeniski plānots ar izstrādāto modeli iepazīstināt arī citas Latvijas pašvaldības.
Izstrādātais starpinstitucionālais modelis ir daļa no Latvijas Universitātes iniciētā Eiropas Sociālā fonda projekta par atbalsta programmu izstrādi un īstenošanu sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveidei. Modeli izstrādājušas projekta ekspertes Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Izglītības pārvaldes Izglītības atbalsta nodaļas vadītāja Inese Štekele, Latvijas Pašvaldību savienības padomniece veselības un sociālajos jautājumos Silvija Šimfa, Cēsu novada pašvaldības Izglītības nodaļas vadītāja Lolita Kokina, Latvijas skolu psihologu asociācijas valdes priekšēdētaja Iveta Grāvīte, Labklājības ministrijas Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Bāriņtiesu un audžuģimeņu departamenta direktore Valentīna Gluščenko, Rīgas Skolu vecāku konsultatīvās padomes līdzpriekšsēdētāja Aira Rika un Sociālo darbinieku biedrības priekšsēdētāja vietniece Līga Āboltiņa.
Fotogalerija no semināra pašvaldību pārstāvjiem: http://www.atbalsts.lu.lv/lv/galerija/seminars-par-pasvaldibu-sadarbibas-modeliem.
Par projektu
Projekta „Atbalsta programmu izstrāde un īstenošana sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveidei” realizācija notiek Eiropas Sociālā fonda apakšaktivitātē 1.2.2.4.1. „Iekļaujošas izglītības un sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveide, nepieciešamā personāla sagatavošana, nodrošināšana un kompetences paaugstināšana”.
Latvijas Universitāte īsteno projektu sadarbībā ar sešām Latvijas augstskolām, 15 pašvaldībām, 25 izglītības iestādēm, piecām nevalstiskajām organizācijām un IZM Valsts izglītības un satura centru. Projekta sadarbības partneri ir augstākās izglītības iestādes: Liepājas Universitāte, Rēzeknes Augstskola, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, Daugavpils Universitāte, Rīgas Pedagoģijas izglītības vadības akadēmija, Latvijas Kristīgā akadēmija; pašvaldības: Rīgas pilsētas pašvaldība, Iecavas novada pašvaldība, Jelgavas novada pašvaldība, Valmieras pilsētas pašvaldība, Smiltenes novada pašvaldība, Garkalnes novada pašvaldība, Rēzeknes novada pašvaldība, Krāslavas novada pašvaldība, Preiļu novada pašvaldība, Rēzeknes pilsētas pašvaldība, Aglonas novada pašvaldība, Daugavpils pilsētas pašvaldība, Liepājas pilsētas pašvaldība, Skrundas novada pašvaldība, Saldus novada pašvaldība; nevalstiskās organizācijas: Biedrība Latvijas Vecāku apvienība „Vecāki izglītībai, sadarbībai, izaugsmei”, Latvijas Sociālo pedagogu asociācija, Latvijas Skolu psihologu asociācija, Latvijas Cilvēku ar īpašām vajadzībām sadarbības organizācija “SUSTENTO” , Latvijas bērnu psihiatru asociācija; IZM Valsts izglītības satura centrs.
Projekta īstenošanas laiks no 2011. gada 3. janvāra līdz 2013. gada 31. decembrim.
Plašāka informācija par projekta aktualitātēm: www.atbalsts.lu.lv.
Informāciju sagatavoja:
Kitija Balcare, projekta komunikācijas konsultante
Mob. tālr.: (+371) 29683396
Papildu informācija:
Gunta Kraģe, projekta vadītāja
Mob. tālr.: (+371) 29408743, e-pasts:gunta.krage@lu.lv