1.martā darbu sāka Daugavpils pilsētas domes Vispārējās un profesionālās izglītības pārvalde, un šodien jau varam atskatīties uz 100 dienās paveikto.

Darbu uzsākot, Vispārējās un profesionālās izglītības pārvalde prezentēja savas darbības prioritāros mērķus un uzdevumus pilsētas skolu direktoriem un pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājām. Martā un aprīlī tika apmeklētas visas skolas, lai klātienē iepazītos ar situāciju skolās, apzinātu to materiāli tehniskās bāzes iespējas un nākotnes attīstības vīzijas. Maijā uzsākta un turpinās arī pirmsskolas izglītības iestāžu apmeklēšana.

Tika nodrošinātas ar iestādes reorganizāciju saistītās darbības: pārslēgti līgumi, veikti grozījumi dokumentos; uzskaitītas un nodotas materiālās vērtības, manta, saistības, lietvedība un finanšu līdzekļi no Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldei. Tiek aktualizēti un izstrādāti vairāki iekšējie normatīvie dokumenti: darba kārtības noteikumi, dokumentu aprites noteikumi, struktūrvienību reglamenti, iepirkumu organizēšanas kārtība u.c.

Lai izstrādātu pašvaldības stratēģiskos un politikas plānošanas dokumentus izglītības jomā,  Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldē izveidota darba grupa, kura iesaistījusies Daugavpils pilsētas attīstības programmas 2015. – 2021.g. izstrādē. Pārvaldes darba grupas galvenie uzdevumi ir izpētīt izglītības iestāžu piedāvājuma atbilstību sabiedrības vajadzībām, aktualizēt izglītības iestāžu attīstības programmas un izstrādāt priekšlikumus pilsētas izglītības iestāžu tīkla attīstībai.

Lai apzinātu izglītības iestāžu iesaistīšanos projektos, tika izveidota vienota datu bāze. Lai rosinātu skolas un pedagogus iesaistīties projektu aktivitātēs,  notika seminārs skolotājiem ar svešvalodu zināšanām (angļu, vācu, franču) Comenius profesionālās pilnveides (individuālās mobilitātes) pieteikuma sagatavošanai. Pārvaldes eksperta projektu jautājumos vadībā Bērnu un jauniešu centrs „Jaunība” izstrādājis un iesniedzis projekta „Sporta un attīstošo spēļu inventāra iegāde bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām” pieteikumu IZM finansētam konkursam „Resursu punktu jauniešiem izveide pašvaldībās sadarbībā ar jaunatnes organizācijām vai biedrībām, kas veic darbu ar jaunatni”.

Vispārējās un profesionālās izglītības pārvalde koordinē  Eiropas Sociālā fonda projektu  „Atbalsta programmu izstrāde un īstenošana sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveidei”. Pēdējo triju mēnešu laikā, sadarbojoties ar citām pašvaldībām, tika izvērtēti  esošie resursi un atbalsta programmas pašvaldībā,  jauniešiem izglītības iestādē un pašvaldības līmenī izstrādāta vienota atbalsta sistēma,  kura nākamajā mācību gadā tiks aprobēta 17.vidusskolā.

Tiek sakārtots metodisko dienestu darbs, veiktas skolu kolektīvu aptaujas par metodisko darbu un tā pilnveidošanu. Pēc aptaujas datu apkopošanas tiek strādāts pie dokumentu sakārtošanas un metodiskā darba organizācijas pilnveidošanas.

Uzsākts darbs pie bilingvālā izglītības procesa bērnudārzos pilnveidošanas,  kā arī pozitīvās pieredzes popularizēšanas pasākumu organizēšanas. Notika tikšanās ar Daugavpils pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju vietniekiem un kopīgā diskusijā tika noteikti galvenie darba virzieni un svarīgākie metodiskie pasākumi, kuri varētu uzlabot bilingvālās izglītības kvalitāti pirmsskolas izglītības iestādēs.

Tika organizētas un veiksmīgi novadītas mācību gada sākumā ieplānotās aktivitātes: 36.skolēnu zinātniskā konference, radošo darbu festivāls 5.-9. klašu skolēniem „Atslēga”, latviešu valodas un literatūras skolotāju asociācijas metodiskā konference „Latviešu valodas pavasaris Daugavpilī: stabilais un mainīgais latviešu valodā”, skolēnu – starptautisko, valsts un novada olimpiāžu laureātu – apbalvošanas pasākums, kā arī daudzi citi pasākumi.

Saskaņā ar Profesionālās izglītības iestāžu tīkla optimizācijas pamatnostādnēm 2010.-2015.gadam, profesionālās izglītības iestādes ir paredzēts nodot pašvaldībām, un šajā sakarā Vispārējās un profesionālās izglītības pārvalde izvērtē iespēju pārņemt pašvaldības padotībā Daugavpils pilsētas administratīvajā teritorijā esošās profesionālās izglītības iestādes. Tika parakstīti sadarbības līgumi ar profesionālās izglītības iestādēm, organizētas prezentācijas, uz kurām tiek uzaicināti Daugavpils domes deputāti, darba devēji, sadarbības partneri un  iestāžu direktori.  Jau notikušas Daugavpils Valsts tehnikuma un Daugavpils Tirdzniecības skolas prezentācijas.

Pārvaldē strādājošais  pedagogs-karjeras konsultants (sadarbībā ar Daugavpils iekļaujošas izglītības atbalsta centra psihologu)  sniedz informatīvo un psiholoģisko  atbalstu skolu absolventiem un citiem interesentiem par tālākizglītības iespējām.

Tika organizēti latviešu valodas kursi 300 iedzīvotājiem, veikta latviešu valodas kursu gaitas kontrole un analīze, izveidots  kursu dalībnieku un pretendentu datorizēts saraksts, tiek  sniegtas konsultācijas par iespējām apgūt latviešu valodu. Tika nosūtītas vēstules par finansējuma piesaisti latviešu valodas kursu īstenošanai rudenī praktiski visām ar valsts valodas un  nodarbinātības politiku saistītajām organizācijām un iestādēm.  

 Pārvaldes speciālisti aktīvi piedalās diskusijās, dokumentu projektu izstrādē, aprēķinu veikšanā sakarā ar pedagogu darba kvalitāti un darba samaksu.

Daugavpils pilsētas domes Vispārējās un profesionālās izglītības pārvalde šo trīs mēnešu laikā ir iezīmējusi turpmākos pilsētas izglītības sistēmas attīstības virzienus, saglabājot un pilnveidojot veiksmīgās agrākās darbības iestrādes, kā arī ieviešot dzīves realitātes noteiktus nepieciešamus jauninājumus.

Pārvaldes vadītāja Marina Isupova, analizējot iestādes pirmo 100 dienu panākumus, atzīmē, ka ir paveikts ļoti liels un rezultatīvs darbs, kurš nebūtu iespējams bez ikviena Pārvaldes darbinieka iesaistīšanās un ieinteresētības. Šis periods bijis nopietns pārbaudījums visiem: gan darbiniekiem, kuri strādāja Pārvaldē līdz reorganizācijai, gan tiem, kas tika pieņemti darbā ar 1.martu, gan izglītības iestāžu direktoriem un vadītājiem. Par lielāko pirmo 100 dienu sasniegumu Pārvaldes vadītāja uzskata iezīmējušos savstarpējo uzticēšanos, kopīgo mērķu un ideju noteikšanu, pozitīvās vides veidošanos darba kolektīvā, par ko ir īpaši pateicīga saviem kolēģiem Pārvaldē, skolās un pirmsskolas izglītības iestādēs.

Informāciju sagatavoja:

Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes

sabiedrisko attiecību speciāliste

Anita Pleša

t.65407434