Ziņas:
-
24.05.2024
IR PUBLICĒTI SARAKSTI AR DARBA DEVĒJIEM 15 – 19 GADUS VECIEM JAUNIEŠIEM -
22.03.2024
IR PUBLICĒTI JAUNIEŠU VASARAS NODARBINĀTĪBAS PROGRAMMAS REZULTĀTI 13-14 GADUS VECIEM JAUNIEŠIEM -
12.03.2024
16.martā sāksies reģistrācija vasaras nometnēm bērniem un jauniešiem no daudzbērnu ģimenēm -
01.03.2024
IR PUBLICĒTI PAMATSARAKSTI SKOLĒNU VASARAS NODARBINĀTĪBAS PROGRAMMĀ 15-19 GADUS VECIEM JAUNIEŠIEM
Jaunumi:
-
17.03.2022
"Starpklubu orientēšanās sacensības" (galerija) -
09.03.2022
Brīvā laika klubs "Križi" (galerija) -
09.10.2021
9.oktobrī norisinājās FOTO ORIENTĒŠANĀS sacensības -
28.10.2019
IIC DINO nākošais aktivitāšu cikls
Afiša:
-
02.02.2024
15:00
TURPINĀS SALIEDĒŠANĀS PASĀKUMU CIKLS SKOLĒNU PAŠPĀRVALDĒM -
26.03.2023
D-POETRY DZEJAS SLAMS -
24.01.2023
16:00
Pielaiko deputāta krēslu -
12.12.2022
17:30
12.decembrī notiks jauniešu foto izstāde “Jauniešu acīm...”
ES Jaunatnes konference Rīgā
Kopīgie secinājumi par „Jauniešu iespēju veicināšanu politiskai līdzdalībai”
Rīga, 2015. gada 23. –– 26. marts
ES Jaunatnes konferences ietvaros tikās jauniešu pārstāvji un dalībvalstu pārstāvji, lai izsvērtu iespējamos risinājumus jauniešu politiskās līdzdalības veicināšanai.
Līdzdalības kultūras radīšana skolā
1) Dalībvalstīm ir jāievieš un jāatbalsta ietvars mācību iestādēs, piemēram, skolēnu līdzpārvaldes un studentu padomes vai citas skolēnu un studentu iniciatīvas, kas sniedz iespēju un nodrošina skolēnu un studentu dalību ar skolas sistēmu saistīto lēmumu pieņemšanā. Lai veicinātu līdzdalības kultūru, izglītības institūcijām ir jāatzīst arī citas iedzīvotāju iesaistīšanās formas, piemēram, brīvprātīgais darbs.
2) Dalībvalstīm ir jāattīsta vai jāiekļauj pilsoniskā izglītība visu līmeņu formālās izglītības mācību programmās, iekļaujot vietējo, nacionālo un Eiropas perspektīvu. Formālās izglītības nodrošinātājiem jāiekļauj neformālās izglītības mācīšanās metodoloģija, lai veicinātu kritisko domāšanu un palīdzētu jauniešiem ar atšķirīgām pieredzēm, attīstīt attieksmes un vērtības aktīvai līdzdalībai sabiedrībā.
Kultūras un izglītības komiteja tiek aicināta sekmēt diskusiju par pilsonisko izglītību Eiropas Parlamentā.
Jauniešu iesaistīšana politisko lēmumu pieņemšanā
1) Lai iesaistītu jauniešus demokrātiskajā dzīvē, dalībvalstis un vietējās varas iestādes tiek aicinātas ieviest pilotprogrammas sākotnēji vietējā līmenī, samazinot balsstiesīgo vecumu līdz 16 gadiem un īstenojot atbilstošu sagatavošanu, tai skaitā kvalitatīvu pilsonisko izglītību.
2) Ieviešot atklātas, ilgtspējīgas un uz sadarbību vērstas struktūras, kā arī sniedzot finansiālu atbalstu, varas iestādēm vietējā, reģionālajā un nacionālajā līmenī ir jānodrošina pilnīga jauniešu nevalstisko organizāciju līdzdalība lēmumu pieņemšanas procesos politikas jomās, kas ietekmē jauniešus.
Politikas veidotāju iesaistes un saistību pret jauniešiem izpildes veicināšana
1) Eiropas Komisijai un dalībvalstīm jāievieš ietvars politikas veidotāju iesaistei darbā, nodrošinot tiem nepieciešamos rīkus jauniešu un jaunatnes organizāciju iesaistīšanai kopīgā lēmumu pieņemšanā to politikas jomu veidošanā, īstenošanā un izvērtēšanā politikās, kas ietekmē jauniešus.
2) Visu līmeņu politikas veidotājiem nepārtraukti jāīsteno atvērta politiskās komunikācijas kultūra, izmantojot dažādas uz jaunatni vērstas metodes, lai palielinātu politikas veidošanas procesa atklātību un uzticamību.
Darba ar jaunatni lomas stiprināšana visu jauniešu politiskās līdzdalības veicināšanai
1) Eiropas Komisijai un dalībvalstīm ir jāstiprina, kā arī sociāli un politiski jāatzīst darba ar jaunatni izšķirošā loma politiskās līdzdalības veicināšanā, kas balstās uz daudzveidības, cilvēktiesību, demokrātijas un kritiskās domāšanas vērtībām. Tādēļ darbam ar jaunatni jāsniedz nepieciešamie resursi, atbalsta struktūras un formālā atzīšana.
2) ES institūcijas un dalībvalstis visos līmeņos tiek iedrošinātas uzsākt starpnozaru iniciatīvas un ilgtermiņa partnerības ar jaunatnes darbiniekiem un nevalstiskajām organizācijām, ar mērķi nodot zināšanas un attīstīt politiskās līdzdalības kompetences visiem jauniešiem, it īpaši jauniešiem ar ierobežotām iespējām.
Jauniešiem “draudzīgu” politiskās līdzdalības rīku izstrāde
1) Lai nodrošinātu jauniešiem piekļuvi informācijai un iespējām izmantot politiskās līdzdalības tiešsaistes rīkus, dalībvalstīm ir jānodrošina skolotāju un citu profesionāļu, kas strādā ar jaunatni, apmācība par šādu rīku esamību.
2) Privātajām un publiskajām organizācijām ir jāiesaista jaunieši politiskās līdzdalības tiešsaistes rīku attīstībā, ieviešanā un uzraudzībā. Lai nodrošinātu jauniešu līdzdalības atzīšanu un ilgtspējīgu iesaisti politiskajos procesos, tiešsaistes rīki ir jāpapildina ar klātienes metodēm, kā arī jānodrošina turpinājuma fāze, kuras laikā lēmumu pieņēmēji skaidro, kā tika ņemts vērā jauniešu ieguldījums.
Vietējās un tiešās demokrātijas attīstība
1) Dalībvalstīm un jauniešu organizācijām ir jāapzinās un efektīvāk jāizmanto alternatīvās jauniešu politiskās līdzdalības formas (piemēram, māksla, sports) ar mērķi bagātināt diskusijas un lēmumu pieņemšanas procesus.
2) Dalībvalstīm, vietējām vai reģionālajām varas iestādēm ir jārosina atvērtu, iekļaujošu un ilgtspējīgu vietējo un reģionālo jauniešu padomju vai citu līdzvērtīgu jauniešu platformu izveide un stiprināšana, lai sniegtu iespēju jauniešiem ar dažādu pieredzi piedalīties un iesaistīties lēmumu pieņemšanas procesos, saskaņā ar „Pārskatīto Eiropas hartu par jauniešu līdzdalību vietējo un reģionālo pašvaldību dzīvē” (Vietējo un reģionālo pārvalžu kongress, Eiropas Padome).
Sinerģijas un sadarbības palielināšana starp dažādiem dalībniekiem
1) Lai iesaistītu jauniešus politiskajos procesos un nodrošinātu vieglu un ilgtspējīgu sadarbību starp visām ieinteresētajām pusēm, ES institūcijām un dalībvalstīm ir jāattīsta vai jāuzlabo koordinēta starpnozaru komunikācija visos līmeņos.
2) Mēs aicinām Eiropas Komisiju izveidot pamatu progresīvi veikt jaunatnes ietekmes novērtējumu uz visām ES politikām. Tajā jāiesaista visas ieinteresētās puses, lai nodrošinātu jauniešu dzīvi ietekmējošo politikas jomu ilgtspēju un efektivitāti, tādējādi palielinot politiskās līdzdalības pievilcību jauniešiem.